Meest gestelde vragen, FAQ's, Frequently asked questions | 123Rolstoel.nl

faq


Hieronder vindt u een overzicht van de verschillende betaalmogelijkheden.

BetaalmethodeBetaalkosten
IDEALGratis
VooruitbetalingGratis
Creditcard (in de winkel en online)Gratis
Contant (in de winkel)Gratis
Pinnen (in de winkel)Gratis
Achteraf betalen (afterpay)€ 0,95



IDEAL

Met IDEAL kunt u uw betaling doen vanaf de ABN AMRO, Rabobank, ING, SNS Reaal, SNS Regiobank, van Lanschot Bunq, Triodos Bank, Friesland Bank, Knab of de ASN Bank.
De banken welke IDEAL ondersteunen groeit en daarom kan dit overzicht niet volledig zijn, kijk op de website van IDEAL voor het actuele overzicht.

IDEAL is de gemakkelijkste manier van betalen op het internet.


Vooruitbetaling

Indien u kiest om uw bestelling vooruit te betalen, kiest u ervoor om het openstaande bedrag zelf over te maken.
U krijgt na het plaatsen van de bestelling een overzicht met alle betaalgegevens, deze betaalinstructies ontvangt u ook per mail.

Houdt met deze betaalmethode wel rekening met één tot drie werkdagen extra levertijd.

Zodra wij de betaling ontvangen hebben, versturen wij uw bestelling nog dezelfde dag.

Achteraf betalen

Met de achteraf betaalmogelijkheid kunt u uw bestelling direct ontvangen na uw bestelling.
U krijgt binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail toegezonden.

Na ontvangst van je betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen. Gaat er iets retour?

Dan betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling.n.

U wilt uw product ruilen?


U kunt bestelde producten binnen 7 dagen en zonder gebruikssporen ruilen voor een ander artikel.


Retour adres:

123Rolstoel.nl
t.a.v. afdeling retouren
Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag


Wij kunnen artikelen eventueel ook bij u afhalen.
U wordt vooraf geïnformeerd over de afhaalkosten.

Download hier uw Retourformulier

Ons ruil en retour beleid:


U kunt bestelde producten binnen 7 dagen en zonder gebruikssporen retourneren of ruilen voor een ander artikel.

Indien u hier gebruik van wilt maken, vraag dan via het contactformulier een retournummer aan.


Vermeld hierbij uw bestelnummer en de omschrijving van het probleem.

Retour adres:

123Rolstoel.nl
t.a.v. afdeling retouren
Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag


Wij kunnen artikelen eventueel ook bij u afhalen.
Retourneren kost standaard € 6,95, bij afwijkende gevallen wordt u vooraf geïnformeerd over de afhaalkosten.

Download hier uw Retourformulier

Ik heb een defect artikel ontvangen, wat nu?


Wij adviseren u altijd om bij ontvangst van uw bestelling het product uit te pakken en te controleren op defecten.
Is uw product defect of beschadigd geleverd?
Dit kunt u binnen 3 werkdagen na ontvangt bij ons melden

Om u zo snel mogelijk te helpen kunt u de volgende stappen volgen.

  • Stuur via het contactformulier een bericht naar ons.
    • Vermeld hierbij uw bestelnummer en een duidelijke omschrijving van het defect.
  • Download het retour formulier en stuur deze ingevuld retour, samen met het artikel.
  • Zodra wij het artikel retour hebben ontvangen krijg u hiervan bericht per mail.
  • U ontvangt binnen 7 dagen uw aankoopbedrag terug of een vervangend artikel.

Download hier uw Retourformulier

Let op: Vrijdag 29 Juni aangepaste openingstijden.

Op 29 Juni hebben wij een bedrijfsuitje en zal onze showroom open zijn van 08:30 tot 14:30 uur.


Openingstijden:

Maandag 08:30 tot en met 17:00 uur
Dinsdag 08:30 tot en met 17:00 uur
Woensdag 08:30 tot en met 17:00 uur
Donderdag 08:30 tot en met 17:00 uur
Vrijdag 08:30 tot en met 17:00 uur

Ons bezoekadres (showroom):

Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag, Nederland

Bij vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met ons opnemen.


Onze medewerkers staan u graag te woord!


U kunt altijd een mail sturen naar: info@123rolstoel.nl
Wij streven ernaar om ieder bericht binnen 3 uur te beantwoorden.

Tijdens openingstijden kunt u ons ook telefonisch bereiken op nummer: 070 - 3885260

Hoe kiest u de juiste wielen?

Het is altijd lastig om de juiste wielen te vinden voor uw rolstoel of rollator
Daarom hebben wij een keuzehulp gemaakt om u te helpen om de juiste keuze te maken.
Volg de onderstaande stappen om tot het juiste wiel te komen.

Maat 1: Meet het wiel op vanaf de grond tot de bovenkant van de band
Maat 2: Meet de breedte van de band op

Zoek in de onderstaande tabel de juiste maten op om bij uw wiel te komen. (alle maten zijn in mm)


Maat 1Maat 2Uw wiel met massieve bandUw wiel met luchtband
150 25 Klik hier
150 30 Klik hierKlik hier
170 40 Klik hier
175 25 Klik hier
175 40 Klik hierKlik hier
190 40 Klik hier
190 30 Klik hier
190 50 Klik hier
200 30 Klik hier
Klik hier
200 37 Klik hier
200 50 Klik hierKlik hier

Hoe monteer ik mijn nieuwe handvat op mijn Rolstoel?

Is het handvat van uw Rolstoel versleten of kapot gegaan?
Het vervangen van uw handvat is zeer eenvoudig.

  1. Verwijder het oude handvat door deze los te trekken
    1. Bij sommige Rolstoelen is het handvat vastgelijmd, in dat geval moet u het handvat met een scherp mes voorzichtig in de lengte los snijden.
  2. Plaats nu het nieuwe handvat op de Rolstoel
    1. Indien dit moeizaam gaat kunt u de binnenkant van het handvat ligt insmeren met een oplosbaar middel (bijvoorbeeld afwasmiddel of haarlak)
    2. Gebruik geen vet middel (zoals vaseline of schiliconenspray) dit droogt niet goed op en zorgt ervoor dat het handvat blijft bewegen.

Informatie over het huren van producten

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u tijdelijk een Rolstoel of Rollator nodig hebt, zie hieronder de meest voorkomende redenen met daarbij de uitleg op welke manier u het beste uw Rolstoel of Rollator kunt huren bij ons.

  1. Ik heb met spoed een tijdelijke Rollator of Rolstoel nodig
    1. Indien u met spoed een Rolstoel of Rollator nodig heeft adviseren wij altijd om bij ons langs te komen in de Showroom (Den Haag)
      Hier hebben wij altijd Rolstoelen en Rollators voor de verhuur beschikbaar en kunt u deze direct meenemen.
      U kunt ook via onze webshop een bestelling plaatsen, wij versturen bestellingen die voor 15:00 uur bij ons binnenkomen dezelfde dag nog, voor het bezorgen zijn wij helaas afhankelijk van de bezorgdiensten. Wanneer deze vertraging hebben is dit zeer vervelend als u de Rolstoel of Rollator met spoed nodig heeft.
      Vandaar ons advies om wanneer u de Rolstoel of Rollator echt nodig heeft, bij ons langs te komen zodat u deze direct kunt gebruiken.
  2. Ik ga op vakantie
    1. Tijdens het bestellen van een verhuur Rollator of Rolstoel wordt u gevraagd om een afleverdatum, wanneer u hier Z.S.M. invult zullen wij de bestelling direct in behandeling nemen en op het eerstvolgende bezorgmoment bij u afleveren. Bestellingen die voor 15:00 uur bij ons binnenkomen worden dezelfde dag verzonden.
      Houdt in u planning altijd rekening met een dag extra, er kan namelijk bij de pakketdienst of bij ons onverhoopt vertraging plaatsvinden.
    2. Gaat u binnen Nederland of België op vakantie, dan kunnen wij de Rollator of Rolstoel ook direct bij het Vakantiepark of Hotel bezorgen.
      Wij kunnen contact opnemen met het Hotel of Vakantiepark om een bezorg- en afhaalmoment af te spreken.
  3. Ik ga een dagje uit
    1. Gaat u een dagje uit en heeft u hierbij een Rolstoel of Rollator nodig? Laat uw Rolstoel of Rollator indien mogelijk, minimaal een dag van tevoren bij u bezorgen zodat u zeker weet dat u er de gehele dag gebruik van kunt maken. Wij kunnen de afhaling de dag daarop laten plaatsvinden, o.a. met deze reden is ons minimale huurtermijn 1 week.

Wanneer u tijdens openingsdagen vóór 15:00 uur besteld zullen wij de bestelling dezelfde dag nog verzenden.

Houd tijdens het bestellen rekening met eventuele vertraging van 1-2 dagen, dit is niet wenselijk en gebeurd zelden maar voor de aflevering zijn wij afhankelijk van de bezorgdiensten.
Heeft u erg veel spoed, dan adviseren wij u om de Rolstoel of Rollator bij ons op te halen in de Showroom (Den Haag).

Heeft u de verhuur ingepland voor een vakantie of een dagje uit? Laat uw Rolstoel of Rollator dan minimaal 1 dag van tevoren bezorgen. Houdt hierbij ook rekening met het weekend (op Zondag kunnen wij niet bezorgen)

De datum dat uw gehuurde Rolstoel of Rollator weer opgehaald wordt staat altijd vermeld op de doos, houdt deze datum goed in de gaten.

Bij een gebroken been of andere medische oorzaak kunt u aanspraak maken op uw verzekering.
Uw verzekering zal u informeren over de leverancier, terugbetaling en de huurtermijn waar u recht op heeft.

De Rolstoelen en Rollators welke wij ter verhuur aanbieden vallen niet binnen deze regeling en worden niet vergoed in uw basis verzekering
Onze verhuur Rolstoelen en Rollator zijn bedoeld voor dagjes uit, vakanties, een opa of oma die op bezoek komt etc.